blogkop
Je kunt rechtstreeks reageren op wat je hier leest, ideeën spuien of brandende kwesties aan de orde stellen in Reactor.

Er is nu ook een blog over tweetaligheid. Leest en huivert.

Schiphol verloochent de landstaal, terwijl elders op de vliegvelden in Europa en daarbuiten die volop in beeld is.
Er is ook een Twitterprofiel van @luchthaventaal

Begunstigers
Op-en-Top Nederlands
De nieuwste uitgebreide lijst met Nederlandse alternatieven voor onvertaald Engels is eind 2015 in druk verschenen. Nieuwe begunstigers die ten minste € 30,- bijdragen, krijgen de nieuwe uitgave van Op-en-Top Nederlands GRATIS. De lijst is ook te bestellen bij sN of via Op-en-Top Nederlands en kost, inclusief verzending, €19,95. Het boekje zal vanaf 13 oktober 2015 in de boekhandel liggen
De stichting Nederlands is volgens de Nederlandse Belastingdienst een ANBI. Dat betekent dat giften aan sN in Nederland fiscaal aftrekbaar zijn.

Lof- & sofprijs
Doe mee aan de maandelijkse verkiezing om de ergste taalprutser en grootste taalrots-in-de-branding van het Nederlands. De Lofs en Sofs van de maand dingen mee naar de Lof en Sof van het jaar.

Nieuwsbrief
De stichting gaat weer een e-nieuwsbrief samenstellen over de groeiende concurrentie tussen het Nederlands en het Engels. Geef je hier op voor de elektronische nieuwsbrief. Klik op een nummer voor oudere uitgaven.

Nederland(s) in beeld
Michel Didier dwaalde in 2006 met zijn camera door Amsterdam, de hoofdstad van Nederland. Hij maakte in 2015 een nieuwe serie van de taal in het straatbeeld.

Congres 2008
Vlaams Parlement Brussel
Het congres op 10 oktober 2008 in Brussel over de taal van het tertiair onderwijs in Nederland en Vlaanderen is gebundeld in het boek Nederlands in hoger onderwijs & wetenschap?