Beursplein occupied

Zaterdag, heb ik begrepen uit het stukje van Frits Abrahams in NRC Handelsblad, wordt de Beursplein in Amsterdam ge’occupied’. Initiatiefje uit Amerika (dat kunnen we allemaal zelf niet meer bedenken) dat loopt via de kwekmedia en dus wordt het plein niet bezet maar occupied. Worden we dan nooit eens moe van onszelf door constant achter die anglowaan aan te hollen? Hollanders moeten toch wel een vreselijk negatief zelfbeeld hebben…
Overigens lijkt me het een prima initiatief, dat echter rijkelijk laat komt. Het zou een protest moeten zijn tegen het grootscheepse geknoei in de financiële wereld. De banken zijn inmiddels al bijna voor de tweede keer failliet. De verbeelding aan de macht (waar heb ik dat eerder gehoord?)!

1 thought on “Beursplein occupied

1. Zelfs in Nijmegen zag ik een tentjekampje met vooraan een groot apandoek … in het Engels. Alsof CNN elk moment kan komen filmen. Of schieten ons (Nederlandse) woorden tekort? Op zich is het protest op zijn plaats, maar … waarom pas als Amerikanen erop komen?
    Naar verluidt zijn de straatschaatsen (skates) in Europa zijn uitgevonden, maar was er in Europa nauwelijks belangstelling voor. Totdat de vlotte jongens en meisjes in Californië ze gingen gebruiken. En toen moesten en zouden ook Europeanen ze hebben. Als een puber die zijn eigenwaarde ontleent aan zijn gedweep met een ster.