Rutte zet Nederland(s) te kijk in EP

Rutte praat Engels
Rutte in EP januari 2016

Mark Rutte is als premier van Nederland een half jaar ‘voorzitter’ van de EU. Uit dien hoofde spreekt hij het Europese parlement toe. Normaal gesproken doen mensen dat in hun eigen taal, in dit geval dus het Nederlands, maar niet Rutte. Ik heb het niet over de kwaliteit van zijn Engels (dat is vrij slecht voor iemand die zegt in het Engels te dromen), maar over een politicus die zichzelf en het Nederlands te schande zet. Het is onbegrijpelijk dat een minister van buitenlandse zaken zijn premier zo voor joker laat staan voor het oog en oor van gans Europa! Vette Sof voor Markje!

Een gedachte over “Rutte zet Nederland(s) te kijk in EP

1. Ach, vrijwel alle Nederlanders doen het daar. En Rutte is toch al niet de man van revolutionaire vergezichten. Dus dat krijg je dan.
    Een Iers euro-parlementslid zei dat zijn collega’s extra benieuwd zijn naar wat hij te zeggen heeft als hij Iers praat. Dán luisteren ze extra goed. Hieraan zullen onze rechttoe-rechtaan-denkende landgenoten nooit hebben gedacht. Sterker nog: ik kijk niet raar op als zij eerdaags de eersten zijn om te pleiten voor afschaffing van de tolken. Weg met onszelf!