Gekwetter
Gekwetter van @stichtingNederl
Woordenlijst onnodig Engels
De woordenlijst Onnodig Engels staat niet meer op de stek. Zoek nu Nederlandse tegenhangers voor Engelse woorden, meld onnodig Engels of geef zelf een alternatief op: vindpunt.nl; ook handig op je mobiel.
De papieren uitgave van Op-en-Top Nederlands is verkrijgbaar in de boekhandel of door overmaking van € 19,95 naar rekening
NL INGB 0008 2085 21 tnv stichting Nederlands met je volledige naam en adres onder vermelding van OeTN.

Kaarten & affiches
van sN te koop
SN heeft in beperkte oplage kaarten laten drukken die getekend zijn door Eric Coolen van het Haarlemse Ampzing-genootschap. De eerste ter gelegenheid van het congres in Brussel in november 2008. Naar aanleiding van het tweetalig worden van de Amsterdamse tram heeft Eric nog een aantal mooie prenten voor sN getekend. Daarnaast heeft sN nog plakkers in de aanbieding.
Je kunt de kaarten, plakkers en affiches bestellen via het bestelformulier. De kaarten kosten 40 ct per stuk (€ 3,50 voor tien), een A4-affiche kost € 1,50, A3-affiches kosten € 3,- per stuk.
Het Brussels zeikertje

Verwijzers
Algemeen-Nederlands Verbond
Het Algemeen-Nederlands Verbond, sinds 1895.

Ampzing-genootschap
Het Ampzing-genootschap.

Onze Taal
Genootschap Onze Taal.

Ons Erfdeel
Ons Erfdeel.

Taalmuseum
Taalmuseum.

Taalverdediging
Taalverdediging.

Verein Deutscher Sprache
Denglisch: Verein Deutsche Sprache.

Dick Waanders
Dick Waanders: Wie spreekt er nu nog Dutch?

Meer....